• Zwroty i reklamacje

Odstąpienie od umowy, zwroty zakupionych towarów

  1. Stosownie do obowiązujących przepisów prawa, Klientowi będącemu Konsumentem, w myśl art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. ( tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 2759 ze zm.) o prawach Konsumenta, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny.

  2. Powyższe prawo przysługuje w terminie 14 dni kalendarzowych od momentu objęcia towaru w posiadanie przez Klienta będącego jednocześnie Konsumentem, lub wskazaną przez Niego osobę trzecią, inną niż przewoźnik.

  3. W sytuacji, gdy Klient będący Konsumentem odstąpi od umowy, taką umowę uważa się za niezawartą, i wówczas Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. Wzajemne świadczenia stron podlegają zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni.

  4. Klient będący Konsumentem posiada prawo odstąpienia od umowy, przesyłając do Sprzedawcy stosowne oświadczenie.  Może tego dokonać drogą elektroniczną lub wysłać na adres pocztowy Sprzedawcy według własnego uznania. Takie oświadczenie, Klient może złożyć na druku załączonym do potwierdzenia otrzymania przez Sprzedawcę zamówienia, ale nie jest to konieczne. Klient może, ale nie musi z niego korzystać. Dla skutecznego odstąpienia wystarczy przesłanie oświadczenia na piśmie na adres Sprzedawcy.

  5. Do zachowania terminu określonego w pkt. 2 wystarczy wysłanie oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy przed jego upływem.

  6. Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi Klientowi otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i stosownie poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu, w tym o sposobie zwrotu towaru oraz w razie pytań udzieli na nie odpowiedzi.

  7. Sprzedawca niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, jeżeli towar nie został jeszcze wysłany do Klienta, zwróci Klientowi wszelkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności, który nie wiąże się dla Niego z żadnymi kosztami.

  8. Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych płatności, w tym kosztów dostarczenia rzeczy,  do momentu otrzymania przedmiotowego towaru z powrotem, albo przedstawienia Mu przez Klienta dokumentu potwierdzeniającego  jego odesłanie, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

  9. Klient ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych, od dnia w którym odstąpił od umowy. Dla zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
  10. Klient będący Konsumentem ponosi wyłącznie bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
  11. Konsumentowi, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i     bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego.
  12. Kupujący może ocenić stan otrzymanego towaru wyłącznie w taki sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym, czyli sprawdzić kompletność i stan techniczny. Nie może natomiast użytkować towaru przed odesłaniem go Sprzedającemu. W przeciwnym wypadku, jeżeli odstąpi od umowy, może zostać obciążony kosztami związanymi z obniżeniem wartości towaru.
  13. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w przypadku umów o których mowa w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Konsumenta, w szczególności:
  1. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę, utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;

  2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

  3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

  4. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

  5. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

        f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter zostają   nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

15. Termin odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Kupujący, lub osoba przez Niego wskazana weszła w posiadanie zakupionych rzeczy.

16.Kupujący winien odesłać zwracany towar na własny koszt, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy na adres:HURTOWNIAKARM.PL Jasienica 357, 43-385 Jasienica, z dopiskiem "zwrot".


IX. Reklamacje


1. Sprzedający jest zobowiązany dostarczać kupującym towar wolny od wad.
2. W zakresie reklamacji towarów zastosowanie mają przepisy art. 556 i następne Kodeksu Cywilnego ( tj.   Dz.U. z 2024r., poz. 1061 ze zm.), w tym, w szczególności przepisy dotyczące rękojmi za wady.

3. Reklamacje można składać:
  • na piśmie, na adres – Dariusz Kamiński, ul. Leśna 31 62-100 Wągrowiec;
  • środkiem komunikacji elektronicznej – e-mail - sklep@daramko.pl
4. Sprzedający sugeruje, aby w piśmie zawierającym reklamację Kupujący podał:
  • nr zamówienia, w którym zakupiono reklamowany towar;
  • informację, jakiego produktu, bądź produktów reklamacja dotyczy;
  • rodzaj stwierdzonej wady;
  • żądanie dotyczące sposobu usunięcia wady, np. wymiana towaru, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy – jeżeli wada jest istotna;
  • dane kontaktowe osoby składającej reklamację.
5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.

6. W przypadku odsyłania reklamowanego towaru należy go przesłać na adres: HURTOWNIAKARM.PL Jasienica 357, 43-385 Jasienica, z dopiskiem "reklamacja".